Info om Emma & Zorro

2011-08-12 @ 20:38:22
Hej mitt namn är Emma Bergqvist och jag är 18 år! Jag går på ett naturbruksgymnasium här i Örebro där jag bor - Kvinnerstaskolan. Gångavstånd 20min så det är soft :) Jag har ridit i nästan hela mitt liv och haft hästar från och till, mer på dom behöver jag inte gå in på då den här bloggen ska ha fokus på min nuvarande häst Zorro som jag för tillfället hyr från Grällsta ridcenter. Skrivit kontrakt att jag ska ha honom fram till maj 2012 :)

Zorro då är ett polskt halvblod på 5 små söta år. Har inte haft honom så länge. Håller på att sätta igång honom och få upp honom i hullet/musklerna. Så vi tar det lugnt framåt. Jag är jättenöjd över honom redan, han är jättefin att rida, jobbar på bra men orkar inte fullt ut ännu, något vi kommer jobba med! Han är huur mysig som helst i stallet, lite stimmig ibland men han är ju liten än..
Våra mål då?
Mitt mål med Zorro är främst att få en bra kontakt med honom då jag inte alls haft honom länge. Ska främst få honom till en fin häst som han är, börja hoppa med honom och bara ha kul. Ska även börja träna för duktiga tränare vilket ska bli spännande  Ja det är väl ungefär det som är vårat största mål för dessa kommande månader! Önska oss lycka till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0