Info om Felicia & Kitty

2011-08-12 @ 21:05:08
Hejsan, mitt namn är Felicia Gutenberg och jag är 18 år. Jag, även som Emma går på ett naturbruksgumnasium, Kvinnerstaskolan ;) Det ligger inte alls långt ifrån där jag bor, vilket är skönt! Jag går också inriktning häst, jag och Emma går faktiskt i samma klass och har våra hästar i samma stall. Jag har ridit nästintill hela mitt liv och har haft flera stycken hästar. Mest "projekt"hästar som jag ridit till osv. :) Och nu har jag en foderhäst som heter Kitty, som jag ska köpa i juni nästa år.
Kitty heter som sagt min nuvarande häst, hon är 11 år gammal. Hon är ett hollänskt halvblods sto. Hon är tävlad upp till 110cm, och även debutant fälttävlan. Tyvärr fick hon ett bakslag för ca 2 år sen, så nu hoppar hon 80 cm ca. Jag har inte hoppat högre på henne då jag absolut inte har bråttom och vill känna att hon absolut vill och klarar av högre :) I dressyren är hon, väldigt svårarbetad och springer gärna ifrån arbetet. Men när man får till det så är hon helt underbar! Men hon är alltid glad och positiv vad man än gör! Hon är galet pigg, - på ett positivt sätt! Och jag sätter verkligen inte upp vem som hellst på henne så hon är väldigt känslig för ryttarbyten.
Våra mål då?
Jag har inte nått sådär jättemål med Kitty, jag vill bara att vi ska få en grym kontakt och kunna lita på varandra till 100%! Självklart vill jag ut på lite tävlingar också. Ska även försöka ta fälttävlanskort, för det är nått Kitty älskar. Att hoppa terräng! Så det hade jag tänkt, och sedan träna i hoppning och dressyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0